Wednesday, July 25, 2012

celoteh lagi

hai readers...
ermmm,xde stori sangat nak cete..yelah,aku nie tak ada apa2 yang istimewa pun..
ermmm,saje nak taip2 nie kan..kekekeke
ape yg aku nak tulis nie semua apa yang aku lihat dan alami sendiri..
kadang kala manusia ini hanya 'stand' seketika..
kadang kala manusia ini pandai wat 'pokerface'..
dan kadang kala ada manusia yang ambil kesempatan bila ada kesempitan..
ITU LUMRAH MANUSIA...
kekadang aku sendiri pun alami dan buat..
yelah,manusia bukan sempurna dan tak pernah lari dari kesilapan..
semua orang ada jahat dan baiknya tapi normal lah kalau yang jahat tu lah yang akan dikenang sampai cucu cicit tapi kalau kebaikan seseorang dipandang sementara..
sebab itu namanya MANUSIA...
selagi nama MANUSIA,sifat seperti lalang tetap sebati dalam diri..
contoh: baru-baru ni aku ada terserempak dengan seseorang.Kami naik satu lif dengan student2 yang lain.And sejak kebelakangan ni volume suara aku agak kuat (mungkin kesan daripada debat..bak kata kawan aku la)..Dalam lif tu pulak ada membe aku ni wat lawak.memey la aku gelak kan..hahaha..tp bila keluar dari lif tu aku terfikir sejenak.Kuat sangat tak aku gelak tadi?? Annoying tak tadi?? padahal aku tak tahan gelak tadi.Perkara-perkara inilah yang selalu bermain kat fikiran aku bila berhadapan dengan orang.Kekadang aku fikir balik betul ke tindakan aku? betul ke apa aku cakap?..Bukan niat nak puaskan hati orang tapi risau kalau2 tindakan dan percakapan kita akan menguris hati seseorang.Kalau nak puaskan hati orang,sampai bila pun orang sentiasa tak puas dengan kita tapi kita berusaha untuk tidak saling menyakiti.


Like my mother pesan kalau dengan orang jaga percakapan,jangan sampai menyakiti hati orang lain.That's why aku selalu berjaga-jaga sebab aku nie kekadang cakap tak jaga line,main langgar je.Itu la yang akan menyebabkan aku sentiasa berjaga-jaga.kekadang nak tegur orang pun takut.Tapi itulah,kalau tak ditegur dikatakan sombong bagai.Ermm,tu la MANUSIA.Cepat bagi spekulasi yang berbagai.


Orang kata lain orang lain caranya.Bak kata perpatah 'Rambut sama hitam,hati lain-lain'.Sesiapa yang kenal aku,jangan risau kalau nak tegur.Aku kan frenly.hehehe...


So,konklusinya..MANUSIA tak kan stand dengan sumting forever..Mereka akan cuba untuk mendapatkan yang terbaik walaupun dalam bab perkahwinan nie.yelah,yang da kawen pun ada yang main belakang.(Hope my future husband xmain kayu..take note to my future husband)..hehehe...selagi nama MANUSIA,ianya tetap tidak akan semua sempurna..sebab itu ada pepatah yang berbunyi 'Yang tua dihormati,yang muda disayangi'...hahahaha...


p/s: EJ selalu kena 'bahan'..sedih pedih..hehehe..:D

No comments:

Post a Comment

Onion Club - Onion Head - Onion-kun