Tuesday, November 13, 2012

KAKI NOVEL

Assalamualaikum pembuka bicara..(ayat tmbahan xbole blah..kekeke)

ok kekawan,hari nie aku nak share wat i've got..huhu
jeng...jeng..jeng...

TADA!!!!!!!!



Finally,dapat gak beli novel2 nie..mmg da kempunan beli novel  nie..nak kata aku nie kaki novel,tak jugak tapi aku da tertarik dengan jalan cerita dia...aku tak kan beli kalo tak best...sbb best yg sgt2 la aku sanggup turun seremban...eh,kenapa beli sampai seremban???
ok,disebabkan kerajaan dah bg kad diskaun siswa so perlulah gunakan sebaiknya...yelah,alang2 aku pun da trun seremban,beli sekali..dapat diskaun wei,tu pasal sekali tiga aku bungkus beli..huahuahua
AND for korg punyer information novel2 nie sume best seller terutama skali cete SUAMI AKU USTAZ..x caya gi google lah...kalo da best seller,best la tu kan...mmg tak rugilah beli..hehehe


#1.SUAMI AKU USTAZ

Antara tiga2 nie,novel nie last aku beli...bkan sbb tak best or mahal...tp disebabkan MPH tak jual...pelik betol aku...nmpak sgt buku nie laris..so aq try cari kat POPULAR lak...fuhhh,jumpa...bila dipikirkan balik,dah 2 novel aku bantaai beli hari yg sama...nak beli ke tak nak..last2 aku beli gak...da berkenan lagipon novel nie mmg aku nakkkkkkk sgt beli...akhirnya,PAP!!! letak kat kaunter...hahahaha
Cete nie mengisahkan sorg student SPM,Nur Alisa..Lisa nie terpaksa disatukan dengan abg sepupunya sendiri merangkap ustaz yg mengajarnya disekolah,Abg Hafiz atas kehendak parent Lisa sendri...sebab???
sbab mak ayah Lisa tak percaya Lisa sgt..Yela,Lisa nie anak tunggal so dia kalo boring mesti keluar jumpa kawan..mak ayah dia risau kalo diaorag gi Mekah xde sape nak tolong tgok2 kan si Lisa nie sbb tu mak ayah Lisa paksa Lisa kahwin dengan Ustaz nie dikala Lisa tinggal bape minggu je nak SPM...
Lisa nie bercita2 tinggi,nak smbung belajar kat luar negara tp kene pulak kahwin ngan ustaz Hafiz skema,Lisa nie gila2 sikit...harukkkkkk...
Uishhh,cete panjng2 tak best...try baca...best giler..kalo ada 5 mata,aku bg 4..huhuhu...novel nie=DONE!!


 #2. AD+IZ

Ok,novel nie da lama aku usha...tggu ade duit dlu baru beli..tak sangka ada jodoh,aku terjumpa lagi novel nie..konfem ar kene beli kann..hehe...

AD+IZ nie mengisahkan Adrianna Mayesa,seorang pekerja butik pakaian yang sanggup berbuat apa sahaja untuk menyara keluarga tirinya walaupun sering dipukul,ditindas oleh keluarga tirinya tu
Salah faham bermula ketika si Ad nie menghantar pakaian ke rumah pelanggan,membuatkan Ad terjebak dalam perkahwinan kontrak yang merubah hidupnya.
Dia perlu menjadi 'isteri' kepada Tengku Farriel Izumi,seniornya ketika disekolah yang tidak pernah suka dan senang dengan kehadirannya.

Cete nie xdelah berat mana...kelakar and bahasa yg digunakan pun sempoi..sesuai dengan mood aku yg sempoi je and tak suka baca benda2 berat...urmmm,tok novel nie aku bg 5 mata..why??? sebab best sgt,xberat sgt nak baca...aku suka plot cete nie...:)

#3. Love you,Mr Arrogant

Adoii,tersenget pulak kepala nak tgok...malas nak rotate..hehehe...tak pe kan,at least aada gmbar nak share..hehehe...
Buku ni aku tak baca lagi..pembalut pun belum bukak but aku tahu cete nie best...sebab sebelum aku beli novel2 nie aku da try usha kat penulisan2u.com...disitu ada sinopsis and jalan cete yg separuh..perghhh,ianya menarik2 aku tuk membelinya...

ok,aku bg bayangan je k...cete nie pasal seorang pompuan yg tak sengaja terlanggar kete milik seorang lelaki kacak,kaya,bergaya and berkejaya..(amboiii..hahaha)..tp satu je prangai laki nie,BERLAGAK!!
agaknya org ensem2 mmg berlagak ek??..ntah la...ok smbung cete...
Lelaki nie mintak ganti rugi kat pompuan nie sbb da langgar kete sport dia yg mewah gler tu..mana la pompuan tu nak cekau duit ribuan ringgit,pompuan tu pun keje company biasa2 je...gaji tak seberapa..akhirnya terjadilah perjanjian diantara diorang sehinnggakan pompuan tu kene paksa kahwin dengan lelaki berlagak tu disebabkan lelaki tu xnak kahwin dengan pilihan mak ayah dia..so dia amek jalan mudah dengan menheret sekali pompuan tu ke alam perkahwinan..(adoii,aku cete xbole blah..hahah)...Kahwin tanpa cinta,ape yg jadi ek?? aku belum baca so tak tahu..hehe..btw aku rasa mcam nak baca sbb ianya ada kaitan sikit dengan kisah aku..hehehe..sikit  je pun,xdelah smpai kahwin2 nie sume..hehehe..
So,nie la novel2 yg sempat aku rembat kat kedai..sebenarnya ada satu novel nie nak ssgt aku beli..teringin..tajuknya SEBENARNYA,SAYA ISTERI DIA..novel bole tahan tebal..but nanti2 lah aku beli tak pun tunggu la sape2 yg sudi belanja aku beli novel nie..(berangan..huhu)...ok la,tu je nak share..gotta go..nak smbung membaca..bye,Assalamualaikum..:)

p/s: membaca itu jambatan ilmu..:D



2 comments:

Onion Club - Onion Head - Onion-kun